czwartek, 2 października 2014

patchworkowy grubasek

 

Uwielbiam biżuterię “w kompletach” więc postanowiłam dorobić do swoich naszyjników bransoletki, kolczyki i pierścionki.

Na pierwszy ogień idzie szary patchwork - TEN

schemat na 12 koralików w rzędzie, 90 rzędów i 4 kolory

u mnie to będą: z Toho: aluminium, czarny i matowy jaśniutki szary oraz szary z preciosy (ja mam w rozmiarze 2,3 a nie jak w linku 2,5)

Toho opaque frosted gray jest troszkę za jasny, nie wiem jak wygląda Ancient Matte Snowcloud – na zdjęciu wydaje się być ciemniejszy więc można by spróbować zastąpić szarą preciose właśnie tym.

JPo-12-patchwork-4kol

wzór na kulki do kolczyków na razie mam w głowie… muszę rozrysować, przetestować i dopiero się podzielę…

.
Photobucket

7 komentarzy:

  1. Witam
    Od jakiegoś już czasu obserwuję Twojego bloga. Na razie po cichutku, ale czas się odezwać :)
    Bardzo fajny patchwork, już dawno szukam jakiegoś ciekawego wzoru, a skoro jesteś tak uprzejma i dzielisz się z nami tym wzorkiem, to jak się tylko trochę ogarnę to z chęcią skorzystam :)
    Przymierzam się też do Twoich wzorków na kulki oplatane :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://ewaem4.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wzór Asiu. I do tego jeszcze patchworkowy i na dodatek na niewielką ilość koralików w rzędzie. Już go widzę w 15/0, tylko zrobienie tego ukośnikiem to już inna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu, jaki jest do Ciebie e'mail? Chciałam napisać prywatna wiadomość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Już od kilku miesięcy obserwuję Twój blog Asiu, są na nim przepiękne wzory na bransoletki i na kuleczki, ale mam jednak problem z odczytywaniem schematów nie wiem jak to się robi. Mam również ten program, ale nie umiem z niego korzystać a chciałabym móc robić kuleczki z tak pięknych wzorów jakie udostępniasz. Czy możesz mi pomóc?
    Pozdrawiam
    Ania
    Mój e mail: angiela81@ onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj
      Program do robienia wzorów na sznury koralikowo-szydełkowe DB-BEAD poznałam dzięki Weronice Kaczor z bloga Koraliki tudzież http://koralikowaweraph.blogspot.com/search/label/program%20DB-BEAD - przygotowała ona poradnik jak z niego korzystać.
      A jak czytać schematy dbbead?
      można zacząć od lewego górnego i czytać do dołu, kolejne rzędy dokładnie tak samo - od góry do dołu... gdy potrzeba kilka sekwencji wzorka to po dojechaniu do końca, zaczynamy od nowa. Można też zacząć od prawego dolnego i czytać do góry...
      Jeśli chodzi o kulki to tutorial również jest autorstwa Weroniki - http://koralikowaweraph.blogspot.com/p/kulki-rozne.html
      Ja jednak nie robię 2 części tylko robię dalej i redukuję ilość koralików. Tutaj pokazałam jak się redukuje - http://jpo-rekodzielo.blogspot.com/2013/08/kulka-peyoteodejmowanie-koralikow.html
      Ponieważ nie ma programu do wzorków na kulkach peyotowych to opracowałam sobie szablon i sama sobie "maluję" wzorki.
      Jak czytać schematy kulek?
      Od dołu - tak jak pokazują numerki. Koralik z numerkiem jest pierwszym koralikiem w rzędzie. Każdy rząd na schemacie to rządek w kulce.
      Tutaj rozpisałam jeden schemat więc możesz sobie prześledzić - http://jpo-rekodzielo.blogspot.com/2013/08/wzory-kulek-peyote.html
      Natomiast program HaekelkugelDesigner służy do tworzenia wzorków na kulki robione szydełkiem. Niestety ja takich nie robię (2 razy zrobiłam i nie podpasowało mi).

      Usuń
  5. Dziękuję za pomoc. I wszystko jest jasne :)

    OdpowiedzUsuń